کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

چگونه از طریق سامانه‌های همکاری در فروش درآمد اینترنتی داشته باشیم؟


 

همکاری در فروش

سامانه‌های همکاری در فروش سایت‌هایی هستند که مثل یک فروشگاه اینترنتی محصولات یا خدماتی برای فروش ارائه می‌کنند. این سایت‌ها بخشی را در ساختار فنی خود در نظر گرفته‌اند که کاربران همانند فروشندگان مستقل، با فروش محصولات آن‌ها کارمزد فروش دریافت می‌کنند. این کارمزد فروش اصطلاحا پورسانت نام گرفته است. ایده اولیه این سبک درآمدزایی قبل از اینترنت هم وجود داشته و بسیاری از تولید‌کنندگان، مراکز توزیع و فروش، فروشندگان مستقلی داشته‌ و دارند که با اساس تعداد فروش، جذب مشتری یا تعداد قرارداد انعقادی درآمد دارند. همین نوع بازاریابی و فروش در مدل‌های مختلف در اینترنت هم شبیه‌سازی شده است.

یک سامانه‌ی همکاری در فروش چگونه کار می‌کند؟

  • یک سامانه همکاری در فروش درواقع یک فروشگاه اینترنتی بزرگ است که به کاربران امکان ایجاد فروشگاه زیرمجموعه را می‌دهد و حتی در بسیاری از آن‌ها کاربر می‌تواند دامنه اختصاصی خودش را نیز به سایت متصل کند. تمامی اجناس فروشگاه متعلق به فروشگاه مادر است که در صورت فروش از طریق فروشنده اصلی برای مشتری ارسال خواهد شد و کاربر با سایت ثبت شده خودش نقش یک بازاریابی یا فروشنده را ایفا می‌کند.

همکاری در فروش زیرمجموعه کدام فعالیت اینترنتی است؟

  • همکاری در فروش زیرمجموعه بازاریابی اینترنتی است، بنابراین کسی که علاقه‌مند به فعالیت در این بخش است باید بازاریاب خوبی باشد و به یادگیری مفاهیم بازاریابی و خصوصا بازاریابی اینترنتی مسلط باشد. طبیعی است که صرفا عضویت و ایجاد یک فروشگاه زیر مجموعه یا در اختیار داشتن مزیت فروش یک کالا به تنهایی موجب کسب درآمد کاربر نخواهد شد.

آیا همکاری در فروش می‌تواند یک منبع درآمد دائم یا پایدار باشد؟

  • بله، همکاری در فروش می‌تواند یک منبع درآمد اینترنتی پایدار باشد. برای کسانی علاقه مند به فعالیت تجاری در اینترنتی هستند اما سرمایه یا وقت کافی ندارند می‌تواند یک منبع درآمد خوب و مفید باشد.

مزایای همکاری در فروش نسبت به داشتن یک فروشگاه مستقل چیست؟

  • عدم نیاز به سرمایه‌گذاری مالی، فنی و انسانی برای راه‌اندازی کسب‌وکار، ریسک‌پذیری بسیار پائین، عدم تعهد فروشنده در قبال پشتیبانی و خدمات پس از فروش، عدم محدودیت زمانی و مکانی برای انجام کار و ..

فعالیت در سامانه‌های همکاری در فروش بیشتر برای چه کسانی مناسب است؟

  • برای اکثر کسانی که علاوه بر درآمد اینترنتی به بازاریابی و فروش آنلاین نیز علاقه دارند. کسانی که می‌خواهند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه و صرفا با صرف وقت و با تلاش و پشتکار خودشان درآمد داشته باشند. علاقه‌مندان به تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی نیز به این سبک از کسب‌وکار نیز علاقه دارند.

چگونه اعتبار یک سامانه همکاری در فروش را ارزیابی کنیم؟

  • موارد مهمی وجود دارد که نشان می‌هد یک سامانه همکاری در فروش از اعتبار لازم برخوردار است یا خیر. بنابراین قبل از همکاری در یک سامانه همکاری درفروش این موارد را مد نظر داشته باشید.
  • اول: مراحل ثبت، نماد اعتماد و هویت شرکت یا سایت مذبور را دقیقا بررسی کنید، سامانه همکاری در فروش علاوه بر داشتن نماد اعتماد تجارت الکترونیک باید هویت واقعی و مشخصی از نظر شرکت یا شخص ثبت کننده داشت باشد، آدرس و تلفن ثابت و همین‌طور سوابق ثبتی آن را بررسی کنید.
  • دوم: حسن اعتماد عمومی سایت مذبور را در وب، انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی به لحاظ اعتماد کاربران مورد ارزیابی قرار دهید. کافیست نام سایت مذبور را در گوگل و شبکه‌های اجتماعی جستجو کرده و نظرات سایر کاربران را درباره آن ارزیابی کنید
  • سوم: اجناس فروشگاه سامانه مد نظر را از لحاظ شاخص‌های مهم تجاری بررسی کنید. مثل عدم نقض قوانین عمومی و تجاری، قیمت، کیفیت، تنوع و ..
  • چهارم: ابتدا و قبل از فعالیت به عنوان خریدار با پشتیبانی آن تماس بگیرید، کانال‌های پاسخگویی آن را بررسی کنید و نحوه پشتیبانی آن را مورد ارزیابی قرار دهید.
  • پنجم: سامانه‌ای را که برای فعالیت انتخاب می‌کنید را از لحاظ امکانات فنی، ظاهری، کاربری و اجرای نسبت به سایر سایت‌های مشابه بررسی و ارزیابی کنید.

مهم‌ترین مواردی که در درآمدزایی از همکاری در فروش تاثیر‌گذار است کدام است؟

  • اول: میزان مهارت کاربر در فروشندگی و بازاریابی اینترنتی.
  • دوم: ‌پشتکار، تدوام و خلاقیت در فعالیت.
  • سوم: اعتبار و پشتیبانی سامانه‌ای که از آن استفاده می‌کنید.

موارد مهمی که در درآمدزایی از سامانه‌های همکاری در فروش باید مد نظر داشت؟

  • به تبلیغات و هیاهوی بعضی از سایت‌ها و سامانه‌ها مبنی بر درآمد زودبازده و قابل توجه در مدت زمان کوتاهی توجه نکنید. بازاریابی و فروش کاری مهارتی، تکمیلی و زمان بر است. انتظار نداشته باشید در روزها و حتی هفته‌های اول کار، به درآمد قابل توجهی برسید.
  • در شروع کار می‌توانید همزمان در یک یا چند سایت فعالیت خود را شروع کنید، تا نسبت به خدمات آن‌ها شناخت بیشتری پیدا کنید. ترجیحا سعی کنید یک دامنه خوب و مناسب برای خودتان ثبت کنید و از سامانه‌هایی استفاده کنید که اجازه اتصال سایت شما را به دامنه اختصاصی می‌دهند.
  • پیوسته و تا زمان فعالیت مهارت و دانش بازاریابی اینترنتی را بیاموزید و مهارت خودتان را تقویم کنید.

منبع : www.netstart.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: آموزش ، همکاری در فروش ، ،

برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 27 آبان 1394برچسب:, ] [ 13:46 ] [ رسول ]
[ ]